LIDAR - "Laser"

Policija u nadzoru prometa sve češće koristi laserske mjerače brzine zbog svoje praktičnosti. U nas najčešći izraz za takve uređaje je "laser".

Laserski mjerači brzine rade na valnoj dužini 904nm odašiljući kratke snažne svjetlosne zrake. U pola sekunde koliko maksimalno traje mjerenje pošalje od 50 do 250 zraka ovisno o tipu uređaja. Te zrake reflektiraju se od vozila i u manjoj mjeri vraćaju se u "laser". Iz vremena koje je potrebno da se laserska zraka vrati može se odrediti udaljenost do vozila, a iz razlike udaljenosti u vremenu dobije se brzina.
Kod laserskih mjerača brzine policajac može ciljati određeno vozilo za razliku od klasičnog radara. Laserska zraka je vrlo uska, promjer zrake na 100m je svega 25cm, tako je moguće selektivno izmjeriti brzinu bilo kojem vozilo u koloni, a ne samo prvog kao kod klasičnog mikrovalnog radara.


Udaljenost na kojoj laserski mjerači mogu izmjeriti brzinu ovisi o tipu "lasera" i kreće se od 300 do 1500m u idealnim uvjetima. Pošto je laserska zraka svjetlost na nju utječu vremenski uvjeti.
Jedan od presudnih faktora je faktor refleksije "mete" što je on veći to je i domet uređaja veća.
Policajac najčešće cilja registarsku pločicu, jer se od nje najbolje reflektira laserska zraka. Ponekad cilja neke druge dobro reflektirajuće površine kao npr."far" tako da nije dosta zaštititi samo registarsku pločicu.


Što je vozilo dalje to je teže izmjeriti brzinu, zbog toga što se vrlo mali dio laserske zrake vrati u "laser". Najveći dio reflektira se sa registracijske pločice, ali i ostali dijelovi vozila reflektiraju laserske zrake. Tako utječe oblik i boji vozila. Što vozilo ima više ravnih i svijetlih površina domet "lasera" je veći.
Hrvatska policija koristi četiri modela LIDAR-a: LTI Marksman 20.20, Multanova Star-Laser, Robot TraffiPatrol i Fama Shoot III. Karakteristike uređaja su podjednake.
Maksimalni domet LIDAR-a je u idealnim uvjetima oko 1000 m, dok je u realnim prosječnim uvjetima on oko 300 m.