Najčešće postavljana pitanja (FAQ)

(Q1) Uređaji za mjerenje brzine ne rade na temperaturama manjim od 0 stpnjeva Celzijusa. NETOČNO!
(A1) Prema specifikaciji proizvođača uređaji su atestirani do temperature od -30 stupnjeva Celzijusa. Pored toga pojedini radarski i laserski pištolji imaju grijač (otpornik) koji drže aparat na temperaturi od +7 stupnjeva Celzijusa, bez obzira na nižu temperaturu okoline!

(Q2) Ne može me izdvojiti iz kolone vozila. NETOČNO!
(A2)Laserski pištolji imaju "nišan" kojim točno biraju vozilo koje žele mjeriti.


(Q3) CD zakačen na prednjem staklu ometa laserski pištolj. NETOČNO!
(A3) Laserski snop se odbija od bilo kojeg dijela vozila, osobito od svjetala i kromiranih dijelova! Neće vam pomoći ni cijela Gibbonieva fonoteka na prednjem staklu!

meas meas

(Q4) Nokia mobilni telefoni imaju ugrađen radardetektor. NETOČNO!
(A4) Za ovu tvrdnju ne znamo gdje da je svrstamo. Ne spada niti u zablude niti u mitove, već u velike gluposti. Ne postoji mobilni telefon koji bi mogao poslužiti kao radardetektor!

(Q5) Ako naglo kočim prije ulaska u radarski snop Multanove 6F, radar neće moći izmjeriti brzinu! DJELOMIČNO TOČNO!
(A5) Multanova 6F vrši mjerenje i neposredno nakon toga još jedno kontrolno mjerenje i uspoređuje dobiveni rezultat. Ako je rezlika mjerenja velika, ne ispisuje brzinu i ne snima prekoračenje brzine! Može se desiti da u 1 od 10 slučajeva uspješno izazovete taj efekt, ali što ako vozilo iza vas ne uspije usporiti na vrijeme?

(Q6) Radardetektor će mi pomoći protiv LIDAR-a! DJELOMIČNO TOČNO!
(A6) LIDAR u prosjeku izvrši mjerenje brzine unutar 0.5s, ako su ostvareni svi preduvjeti (mirna ruka, stativ, dobra refleksija...). U slučaju da je ruka zadrhtala ili refleksija nije bila dobra, mora se ponoviti mjerenje i tada dobivate na vremenu. U najboljem slučaju za vozača dobit ćete jednu dodatnu sekundu! (imajte na umu da je vrijeme reakcije 1s!)

(Q7) Izmjerio me LIDAR-om tipa LaserPatrol/TraffiPatrol. Pokazao mi je brzinu, ali ja znam da nisam vozio tom brzinom. Da li je to moguće?
(A7) Moguće je! Iako su u većini slučajeva policijski službenici korektni, ima izuzetaka!
Obratite pažnju da li na laseru svjetli dioda LIMIT! U tom slučaju nema ispisa udaljenosti (u metrima, donji ekran), nego piše lim km/h. Tada pomoću tipki + i - možete namjestiti proizvoljnu brzinu! Ako se to desilo, zamolite policajca da vam pokaže udaljenost, na kojoj je mjerenje izvršeno, zajedno s brzinom. Nemojte potpisivati zapisnik, ako nije eksplicitno navedeno da je na laseru svjetlila dioda LIMIT!
Ako je pak svjetlila dioda MEAS, nema sumnje da je mjerenje odrađeno, a tada imate i očitanje udaljenost na kojoj je mjerenje obavljeno. Vrlo je vjerojatno da je to baš vaša brzina!

meas meas meas

(Q8) Imam LASER JAMMER i policajac me zaustavio i tvrdi da imam u vozilu uređaj za ometanje LIDAR-a! Proizvođač jammera tvrdi da je to nemoguče! Što se desilo i kako postupiti?
(A8) To se s Laser-Interceptor jammerom, provjereno, ne događa, ali vam se može desiti s konkurentskim proizvodima.
Većina LIDAR-a u softwareu ima algoritam koji prepoznaje ometanje. Jedan od kvalitetnijih pištolja koji ima taj sw je i Traffi/LaserPatrol.
On na ekranu ispisuje grešku E14 JAMMED. Ako vam se to desi, slijedi izvanredni tehnički pregled, skidanje jammera i 2000kn kazne!

(Q9) Mogu li negdje pronaći sve o LIDARu u jednom dokumentu?
(A9) Da, PDF dokument možete preuzeti klikom na ovaj link!